DomůRodinaPokud se dítě učí špatně, nehrajete si s ním dost často

Pokud se dítě učí špatně, nehrajete si s ním dost často

Date:

Nenechte si ujít

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří...

Potenciál: nekonečný zdroj možností

Potenciál je koncept, který odráží neomezené možnosti rozvoje a...

Výrobce plastů: Klíč k inovativní výrobě plastových materiálů

Podnikání ve výrobě plastů je dnes základním pilířem moderního...

Levné sedací soupravy mohou být kvalitní a hezké. Najdete je na Signal-nabytek.cz

Jestliže potřebujete novou sedací soupravu, abyste nahradili tu starou,...

Proč se vyplatí mít kvalitní rukavice na kolo?

Patříte k lidem, kteří při práci na zahradě neradi oblékají...
- Komerční sdělení -časopis

Hrou se opravdu dá dopracovat k lepším známkám, je třeba s ní začít co nejdříve.

Od útlého věku se děti neustále něco učí. Učíme se s nimi i my a to celý život. Učení je přibližně do pěti let spíše zábavou, množství nenáročných aktivit, které ovlivňují psychický a fyzický vývoj dítěte a děje se přirozeně.

Když však vaše ratolesti nastoupí na základní školu, začnou si uvědomovat své nové povinnosti. Učení přestává mít charakter zábavy, ai proto se řada současných dětí od šesti let dostává do stresu a učení se vyhýbá, nudí ho.

Mezi nejmenšími jsou talentovaní žáci, ale i tací, kterým některé předměty nejdou do hlavy. A tady přichází na scénu rodič, který musí své dítě pozorovat, povídat si s ním a poznávat, aby věděl, jak mu má pomoci.

Nechce se učit? Zjišťujte příčinu
Po celodenním stresu v práci a nutné péči o domácnost mohou být čas a energie, které škola vyžaduje, doslova nezvládnutelné. Unavené je také dítě a učení je to poslední, na co má chuť.

Některé děti se učí s lehkostí, jiné obtížně as odporem. Špatné známky pak spouští nekonečný kolotoč výčitek, trestů a trápení.

Podle psycholožky Renáty Cagalové se při nechuti dítěte k učení vždy třeba zabývat příčinou:

„Samotné nucení má za následek pouze prohlubování odporu, což může vést k různým somatickým obtížím jako bolest bříška, hlavy a podobně. Pokud má dítě nevoli učit se jen některé předměty, je možné, že potřebuje pomoc – ať už od rodiče, odborníka nebo doučovatele. Doma například může učení probíhat formou hry.“

Učit a hrát si, to je cesta, kterou lze přistupovat k dítěti již od narození.

„Výrazněji dochází u dítěte k učení ve věku od dvou let. Poznává barvy, obrázky, zvuky. Způsob, jakým si dítě hraje, rodiči prozrazuje, jaký je jeho potenciál a co všechno může zvládnout. Hra je zároveň dobrá k tomu, aby se mezi rodičem a dítětem vytvářelo pouto,“ vysvětluje dětská psycholožka Mária Tóthová-Šimčáková.

Rodič jako průvodce
„Základní potenciál pro hru v rodině je, že se iniciativy chopí rodič. Vybere hru, položí ji do středu pokoje a nechá dítě, aby ji rozbalilo, vysypalo. A jde se na to,“ říká Mária Tóthová-Šimčáková.

Rodič má během hraní tři základní funkce. Své dítě pozoruje a poznává, aby zjistil, v čem vyniká nebo zaostává. Druhým úkolem rodiče je své dítě v hraní následovat. Alespoň chvíli.

Vaše ratolest pak ví, že máte zájem o to, co dělá, ale necháváte ho, aby mělo danou aktivitu pod kontrolou. Úkolem rodiče je také být kreativní. Využívejte hračky různými způsoby, inspirujte své děti a rozvíjejte tak jejich fantazii.

Kdy si hrát?
V jaké době a jak dlouho si hrát s dítětem, abychom neodváděli jeho pozornost od povinností? Možná i vy si kladete tuto otázku.

Při správném pojetí dokáže být hra skvělým uvolněním po náročném učivu nebo efektivní rozcvičkou. Důležité je vybrat si správně. Na náročnější rodinné hry je čas o víkendu, pracovní dny nám z volna a zábavy často trochu „ustřihnou“.

„Během pracovního týdne si najděte chvíli na speciální krátké zábavné aktivity, které mohou sloužit jako odměna po splnění povinností. Dítě ocení, že poté, co s ním rodič stráví čas při úkolech, neodejde, ale odmění ho svou společností a zábavnou aktivitou,“ vysvětluje dětská psycholožka.

Nejde vašemu dítěti ve škole matematika? Zkuste hry, které zábavně vysvětlují základní počty nebo obsahují manipulaci s čísly.

„Dnešním dětem chybí i schopnost číst a zejména číst s porozuměním. U nás doma si děti všechny instrukce a návody ke hrám musí nastudovat samy a pak je interpretují nám, rodičům, aby se učili chápat a vstřebávat texty,“ nabízí svůj soukromý tip psycholožka.

Nejnovější příběhy

- Komerční sdělení -pr článek